Német cégalapítás english Német cégalapítás slovensko Német cégalapítás deutsch

Német cégalapítás:

Garancia, Szakértelem,

Diszkréció

Hasznos tanácsok kezdő vállalkozásoknak

Nagyon nehéz a kezdő vállalkozóknak megtenni az első lépéseket a sikerhez vezető hosszú úton. Érdemes tanulni ezért mások korábbi tapasztalataiból. Összegyűjtöttünk néhány pontot ezekből.


1. Lényeg a kitartás


Az üzleti álmaink megvalósítása soha sem lehet egyszerű folyamat, sokkal inkább évekig tartó fejlesztési munkát igényel. Szervezzük meg jól a mindennapokat, és koncentráljunk az elérendő célunkra. Meg kell értenünk továbbá, hogy kockázatvállalás nélkül nem érhetünk el vállalkozói sikereket. Erős kitartásra van szükség, hogy át tudjuk vészelni a nehéz időket a vállalkozásunkban, életünkben. Különösen a fiatal vállalkozóknál jelenthet ez problémát, hiszen ők azok, akik nagyon gyorsan szeretnék elérni az üzleti sikert. Nem szabad megijedni az olyan - egyébként gyakori - problémáktól, mint a könyvelésünk rendbetétele, a bérek kigazdálkodása, a kötelező és rendszeres adók megfizetése. Vázoljuk fel pontosan a célunkat és az ahhoz szükséges intézkedési tervet, majd türelemmel és kitartással valósítsuk meg azt.

2. Csapatmunka

A nagyvállalatokkal ellentétben a kis- és középvállalkozásoknak nem állhat rendelkezésre minden szükséges szellemi erőforrás a cégen belül. Ezért építsünk fel magunk körül egy kisebb tanácsadói hálózatot olyan emberekből, akik a szakmai hozzáértésükkel és vállalkozói tapasztalataikkal segítségünkre lehetnek problémák megoldásában. Legyen egy jó könyvelőnk, ügyvédünk, marketing tanácsadónk, stb.

3. A piaci rés

Gyakran lehet azt olvasni, hogy azt kell egy vállalkozásnak nyújtania, amihez a legjobban ért. Ez igaz ugyan, de nem jelenti azt, hogy ne lehetne keresni növekedési lehetőségeket. Elvégre a fogyasztói igényeknek megfelelően kell dolgozni, ezért legyünk mindig figyelemmel a fogyasztóinkra. Tudjunk meg minél többet a vállalkozásunk ügyfeleiről, vásárlóiról, hogy azt is megtudjuk, mit is akarnak igazán.

4. Figyeljük a híreket

Azért, hogy fogyasztóinknak mindig a legjobbat tudjuk nyújtani, ismernünk kell az őket érintő piaci, gazdasági híreket is. Biztosítani kell az ügyfeleket ilyenkor, hogy a megváltozott körülményekhez képest még mindig a legjobb ajánlatot tudjuk adni a számukra. Ön is és alkalmazottai is szakítsanak időt a hírekre. Minden megszerzett információ segít abban, hogy különbözzünk a versenytársainktól.

5. Kulcsfontosságú kommunikáció

Jóllehet azt gondoljuk, hogy az ügyfelünk megértette azt amit az ügylettel kapcsolatban neki elmondtunk, valójában ez nem mindig igaz. Ügyeljünk ezért arra, hogy mindig érthetően fogalmazzunk, kerülve a túlzott szakmai kifejezéseket. Ugyanez fordítva is igaz: legyünk teljesen bizonyosak abban, hogy pontosan megértettük az ügyfél, vagy a vevő kérését. A kommunikáció kétirányú kell tehát legyen. A későbbi bonyodalmak elkerülése érdekében érdemes dokumentálni, mert ez segíthet tisztázni az egyes félreértéseket. Alapvetően türelmesnek kell lennünk ezen a téren, ami többszörösen visszahozza a velejáró befektetett energiát.

6. Piszkos pénzügyek

Egyvalami minden vállalkozónál érvényes: minden többe kerül, mint amire számítottak. A pénzügyi tervezések során számítanunk kel olyan többlet kiadásokra, amelyekkel nem terveztünk, de nagy valószínűséggel felmerülhetnek. Továbbá nem lehetünk zsugoriak sem: ne féljünk pénzt kiadni olyan projektekre, amelyekről tudjuk, hogy nagy megtérülést fognak hozni.

7. Őszintének lenni

Az eddig leírtakon túlmenően fontos elérnünk a megbízhatóságot vevőink, ügyfeleink szemében. A hazugság a gyengeség jele, nem beszélve az üzleti stratégia hiányáról. Ha mindenki tudni fogja, hogy Ön és vállalkozása megbízható, és mindig a valóságnak megfelelően beszél, akkor semmi indokuk nem lesz arra, hogy kételkedjenek a cégében, illetve termékében, szolgáltatásában. Ennek a bizalomnak a felépítése akár éveket is igénybe vehet, azonban ne feledjük, hogy sajnos egy pillanat alatt le is omolhat.

8. Folyamatos képzés

A vállalkozások üzleti környezete nagyon gyorsan változik, ezért a tanulás létfontosságú. Nem szabad kihagynunk az időbeosztásunkból a továbbképzéseket, a szakmai publikációk elolvasását, mert nagyon könnyen elveszíthetjük versenyképességünket. Ugyanez érvényes az alkalmazottaink esetében is.

9. Sikertranszfer

Amikor vállalkozásunk kötelezettséget vállal egy termék vagy szolgáltatás nyújtására, akkor a tőlünk elvárható lehető legnagyobb gondossággal járjunk el az ügyletet illetően. Mindig tartsuk szem előtt az ügyfél szükségletét. Ne feledjük: ha képesek vagyunk az ügyfelünk sikeréhez hozzájárulni, akkor ők is hozzá tudnak minket segíteni a magunk sikeréhez.

10. Folyamatos marketing

Potenciális vevőt bármikor el kell tudjunk érni az ajánlatunkkal. Folyamatosan életben kell ezért tartanunk a marketing eszközeinket, ápolnunk kell a már kialakult kapcsolatrendszerünket, és igyekezzünk új kapcsolatokat kialakítani. Azonnal el kell ugyanis érnünk a fogyasztónkat, amikor benne felmerült a szükséglet a termékünk vagy szolgáltatásunk iránt. Érdemes ezért mindig szem előtt lenni, növelni az ismertségünket, hogy a vállalkozásunk jusson a fogyasztó eszébe és ne a versenytársunk.

11. Egyensúly

Jóllehet egy saját vállalkozás működtetése nagyobb koncentrációt, több áldozathozatalt és időt igényel törekedjünk a munka és a magánélet közötti egyensúly megtalálására. Ha igazán szeretnénk elérni, hogy vállalkozásunk sikeres legyen, akkor fel kell ismernünk, hogy nem szabad csak és kizárólag a vállalkozásunknak élni. A szervezettség és rendezettség a vállalkozásunkban azt is jelenti, hogy adunk magunknak időt a magánéletre is.

A vállalkozás nevének kiválasztása

A megfelelő vállalkozásnév megtalálása számos kezdő vállalkozó számára ijesztő feladat, mivel sok minden foroghat kockán. Kitűnik-e a vállalkozás neve a jövőbeli ügyfelek és fogyasztók számára, vagy elvész a vállalkozások sokaságának süllyesztőjében? A vállalkozás neve a megfelelő üzenetet közvetíti-e, vagy csak véletlenül keresik fel a cégünket az ügyfelek?
 

Hogy leegyszerűsítsük a vállalkozásnév generálásának folyamatát, kezdjünk a következő kérdések átgondolásával. Ez a kérdéssor segít papírra vetni az ötleteket, elképzeléseket, melyeket már ezután könnyebben felhasználhatunk.

Kik valójában a megcélzott fogyasztói kör?

Milyen problémák megoldásában segíthet a vállalkozás nekik?

Milyen szavak vagy mondatok keltik fel ezen fogyasztók érdeklődését?

Mi az a 3-5 legkézenfekvőbb haszon a vállalkozásban, amit a fogyasztok számára nyújthatunk?

Melyek azok a szóképek, amelyek közvetítik a fogyasztó irányába a szempontjából releváns tevékenységet?

A versenytársak milyen név alatt dolgoznak, és melyik az a név, amely megkülönbözteti a vállalkozást az adott piaci környezetben?

 Az ezekre a kérdésekre adott válaszok nyersanyagként szolgálhatnak egy 5-10 nevet tartalmazó lista kidolgozásához.

A nevek kiértékelése.

A lista elkészítése után az első kérdés, hogy hogyan szűkítsük le a legnagyobb potenciállal bírók körére? A következő kérdéseket kell végigvenni:

Vajon a megcélzott fogyasztókhoz szól a név?

Tanulmányozza a potenciális fogyasztók visszajelzéseit. Mely nevek szólnak leginkább nekik?

Elősegíti-e a növekedést a név, vagy behatárol?


Amennyiben a név az adott termék vagy szolgáltatás konkrét előállítási szakaszának elnevezését tartalmazza, hiába terjeszkedik a vállalkozás más folyamatokra, a partnerek és a fogyasztók az első tevékenységéhez kötik.

Megkülönbözteti-e a név a vállalkozást a piaci környezetben?

Az olyan egyszerű megoldások, mint a vezetéknevek felhasználása a névalkotásban, ha nagyon elterjedtek egy szakterületen belül (például ügyvédek), lehetővé teszik az újonnan induló vállalkozás számára, hogy a szokásoktól eltérő nevet válasszon. Ez az eltérő név már nagy segítséget nyújthat a versenytársaktól való megkülönböztetésben, könnyebben azonosítható lesz a cég a fogyasztók körében.

Nincs-e túlbonyolítva a név?

Érdemes elkerülni az olyan rövid szójátékok használatát a vállalkozás nevében, amelyek összezavarhatják a fogyasztót, ha nem értik mit is akar jelenteni. Ez különösen akkor kerülendő, ha olyan imázs kialakítását tervezzük, mely a professzionalitást tükrözi.

Könnyen betűzhető a név?

Ez különösen fontos a honlapok tekintetében. Amennyiben nem betűzhető egyszerűen a név, az emberek kevésbé lesznek hajlandóak felhasználóként bejelentkezni, vagy érdeklődő e-mailt küldeni. Mindent a lehető legkönnyebbé kell tenni a fogyasztók számára.

Honnan tudjuk, hogy mikor találtuk meg a legmegfelelőbb nevet vállalkozásunknak?

Ha szerencsések vagyunk, akkor akár három vagy öt nevet is találhatunk, amely jól illeszkedik minden általunk felállított kritériumhoz. Mégis, hogyan hozzuk meg a végső döntést?

Idézzük fel a kiinduló kritériumokat. Melyik név illik leginkább az üzleti célunkhoz? Melyik név írja le a legakkurátusabb módon azt vállalatot, mely még csak a fejünkben létezik? Melyik név tetszik nekünk a leginkább?

 

Mindenegyes vállalkozás a maga sajátos útján jut el a végső döntéshez. Néhány vállalkozó csak a saját ötleteire hagyatkozik, személyes indokok alapján dönt a névről. Mások sokkal "tudományosabbak". Egyes vállalkozások fogyasztói kutatásokat vagy teszteket készíttetnek a célcsoportokkal, hogy lássák a névváltozatok mennyire érzékletesek, hatásosak. Vannak akik fontosnak tarthatják, hogy a termékükön szereplő márkanév kinézete megfelelő legyen, így ezen vállalkozások a névnek a logoba való beírásával próbálják ki a különböző névváltozatokat, melyik működik a legjobb design elemként. Használjon fel néhányat, vagy akár mindet a fenti kritériumokból. Létezik viszont néhány igen egyszerű hétköznapi módszer is: kérje ki más emberek véleményét közvetlen környezetében. Megpróbálhatja néha lefirkálni a neveket, hogy saját szemével lássa, hogyan is mutatnak aláírásként, vagy a cége irodaszerein. Minden nevet olvasson fel fennhangon, különös figyelmet szentelve annak, ahogyan hangzanak, amennyiben rádiós vagy televíziós reklámokat sejt a jövőre nézve. A professzionális névkereső cégek egy-egy megbízás folyamatára hat hét és hat hónap közötti időt szentelnek.

Önnek természetesen nem szükséges ilyen sok időt eltöltenie, de legalább azért néhány hetet szánjon a névválasztásra. Mihelyst meghozta döntését a nevet illetően, azonnal nekikezdhet az új név iránti "rajongás" felépítéséhez, hiszen a vállalkozás nevének kiválasztása az első lépés egy erős vállalat felépítésében, az első, amely akár az utolsó is lehet az üzleti pályafutásában.

Vállalkozásunk környezete:

Sokaknak a stratégiai tervezés olyan dolgot jelent, amit csak a nagy cégeknél lehet alkalmazni, de igazság szerint a kisebbeknél is ugyanúgy használni kell. A stratégiai tervezés kapcsolatot teremt a vállalkozásunk erőviszonyai és az elérhető lehetőségek között.


Ahhoz, hogy ezt hatékonyan tudjuk megtenni, össze kell gyűjtenünk, fel kell fednünk és elemeznünk kell az üzleti környezettel kapcsolatos információkat. A vállalkozásunk objektív, tiszta megértésére - az erősségeit és gyengeségeit tekintve - szintén szükségünk van, ha mindezt hatékonyan akarjuk elvégezni, hogy fogalmazzuk meg tisztán a küldetésünk és a célokat. Mindezt elvégezni gyakran több munkát igényel, mint gondolnánk. Valósághűen fel kell becsülnünk azt a vállalkozást, amiről meg vagyunk győződve, hogy jól ismerjük. A bizalmas viszony megelégedettséget szülhet még a legátfogóbb vizsgálat során is; ekkor nem tudjuk megfelelően értékelni a cégünk erősségeit vagy hiányosságait.

Az üzleti környezet

A stratégiai tervezés főleg arra fókuszál, hogy milyen a kölcsönhatás a vezetés és a környezeti tényezők között, ami alatt a versenytársakat, a kormányzatot, a szállítókat (alvállalkozókat, beszállítókat), az üzleti partnereket, a különbözőérdekeltségi területeket és más olyan tényezőket, amelyek befolyással vannak a vállalkozásunkra és annak lehetőségeire.Kis vállalkozás vezetőjeként és tulajdonosaként a lehetőségünk arra, hogy ezekkel a csoportokkal foglalkozzunk, nagymértékben függ a csoporttól és az időzítéstől. Biztos, hogy nagyobb befolyásunk van a helyi önkormányzatra, mint a kormányra. Szintúgy többet tudunk elérni egy beszállítónál, mint egy versenytársnál (habár ezt a kapcsolatot képes befolyásolni a méret, a távolság, illetve az üzletrészek százalékos aránya, valamint a megbízhatóságunk mértéke mint ügyfél). Az, hogy hogyan irányítjuk mindezeket a tényezőket, illetve más kapcsolatainkat, mind azon döntéseknek a része, amit a stratégiai tervezés időszakában hozunk. Az üzleti környezetben végbemenő lényeges változások miatt, jártasságunk a stratégiai tervezésben és a végrehajtáshoz szükséges képességünk kritikusnak mondható. Korábban a vállalkozók úgy ábrázolták az üzleti környezetet, hogy az valahol a nagyon stabil és a nagyon labilis között helyezkedhetett el.Az autógyártók, a bútorgyárak, illetve más fogyasztási cikkek gyártói egy viszonylag stabil és megjósolható világhoz tartoztak. Ez igaz volt még néhány szolgáltató vállalatra, mint például bankok, takarékpénztárak vagy hitelintézetek. Jellemzően ez a környezet csak olyan versenyt hordozott, ami a versenytársak stabil körét érintette, lojális ügyfelek tartoztak ide, és az információ viszonylag lassan áramlott. Sok kis cég tudott boldogulni ebben a környezetben.

Más kisbefektetők azonban olyan területekbe fektettek, mint a fénymásolás, számítógépek, számítógép-alkatrész gyártás, szoftver fejlesztés és a vegyipari kutatások. Ezek közül néhány igen gyorsan fejlődött, és olyan nevekké váltak, amelyek ma már ismerősen csengenek: Xerox, IBM, Apple és Microsoft. Ám sokuk megbukott. Ma a szakértők egyetértenek abban, hogy egyre több vállalkozás igen labilis üzleti környezettel szembesül. A legtöbb iparágban az információfeldolgozás és a telekommunikáció fejlődése nagy változásokat hozott. Ezzel egyidejűleg a közlekedésben és az egyes piacok (főleg Európa és Ázsia) növekedésében végbement fejlesztések globális piacot teremtettek, illetve néhány iparágat újradefiniáltak. Ráadásul, mivel a piaci szereplők több lehetőség közül választhatnak, a lojalitás jelentéktelenné vált, mint korábban volt:

könnyen az ügyfelek elvesztését okozhatja egy kevéssel jobb ajánlat, vagy a raktárkészletben bekövetkezett ideiglenes hiány.

A versenytársak is állandóan változnak, mivel újak jönnek a semmiből (gyakran a Föld másik részéről).

A folyamatosan változó globális piac miatt nagyon fontos, hogy a stratégiai tervezést a teljes körű üzleti stratégiánk részévé tegyük.

Tervezzük meg céljainkat:

Mielőtt gondolatunkat papírra vetnénk, rá kell jönnünk, hogyan mérjük fel a vállalkozásunk céljait.

Elhatároztuk, írunk egy üzleti tervet, és készen állunk az elkezdésére. Remek. Épp most növeltük meg jelentősen annak az esélyét, hogy üzleti vállalkozásunk sikeres lesz. De mielőtt elkezdenénk felvázolni a tervünk, meg kell terveznünk a vázlatunkat.

Az egyik legfontosabb oka annak, hogy megtervezzük a tervet az, hogy felelősekké tehetnek minket a benne foglalt előrejelzésekért és javaslatokért. Ez különösen igaz akkor, ha arra használjuk tervünket, hogy pénzt szerezzünk vállalkozásunk finanszírozásához. Tegyük fel, 4 új üzlethelyiség megnyitását jósoljuk meg működésünk második évében. Minden befektető dühös lesz, ha előre láthattuk volna az okot, amely miatt csupán kettőt nyitottunk. Egy üzleti tervnek megvan a maga élete, így ha ki szeretnénk találni, mi kerüljön bele, az nem igényel mást, mint hétköznapi körültekintést.

Továbbá, ha nem tanultuk volna meg eddig, az üzleti tervek bonyolult dokumentumok lehetnek. Ahogy felvázoljuk tervünket, sok döntést kell hoznunk, olyan súlyos kérdésekben, mint például milyen stratégiát kövessünk, és kevésbé fontosakban is, mint például milyen színű papírra legyen kinyomtatva. Fontos előre gondolkodni ezekről a döntésekről annak érdekében, hogy minimálisra csökkentsük a vállalkozás megtervezésére fordított időt, és maximálisra emeljük a bevétel növelésre fordított időt.

Összefoglalva, a terv megtervezése segít a felelősségünk mértékét kordában tartani és időpazarló határozatlanságunkat eltüntetni. A terv megtervezésekor először el kell döntenünk, mik a vállalkozásunk céljai. Ennek részeként felbecsüljük az indítani szándékozott vagy már létező vállalkozásunkat, hogy lássuk, mik az esélyei annak, hogy el is fogja érni ezeket az eredményeket. Végül tekintsük át a legtöbb terv közös elemeit, hogy legyen arról elképzelésünk, mik kerüljenek bele és hogyan kezeljük őket.

Határozzuk meg céljainkat!

Hunyjuk be a szemünket. Képzeljük el, hogy 5 évvel előrébb járunk. Hol akarunk lenni? Olyan céget vezetünk, amely nem növekedett meg jelentős mértékben? Olyat, amely gyorsan növekvő birodalommá vált? Vagy már rég kivettük a pénzünket és valahol egy strandon pihenünk, nehezen megkeresett vagyonunkat élvezve?

Ezen kérdések megválaszolása fontos része egy sikeres üzleti terv felépítésének. Valójában anélkül, hogy tudnánk, merre akarunk menni, nem igazán lehetséges tervezni.

Ezután itt az ideje egy kicsit szabadon asszociálni - engedjük el a fantáziánkat, derítsünk fel minden utat, amelyen szeretnénk, ha vállalkozásunk végigmenne. Írjunk egy tanulmányt üzleti céljainkról! Ez lehet akár egy levél saját magunknak, öt évvel későbbről, amelyben leírjuk, mit értünk el és hogy sikerült mindez.

Amikor egy ilyen iratot olvasunk, tehetünk olyan meglepő felfedezéseket is, mint hogy nem igazán akarunk nagy, gyorsan növekvő vállalkozást, hanem elégedettek lennénk egy stabil, kis vállalkozással. Ha nem is tudunk meg semmi újat, egy jó fogódzkodó a céljainkon, mindig nagy segítség abban, hogy hogyan tervezzük meg vállalkozásunkat.

Célok jegyzéke Ha problémánk van azzal, hogy eldöntsük, mik a céljaink, itt egy pár kérdés, amelyet feltehetünk magunknak:

1. Mennyire vagyok elszánt abban, hogy sikerre vigyem elképzelésemet, tervemet?
2. Hajlandó vagyok befektetni a saját pénzem és hosszú ideig fizetés nélkül dolgozni, feláldozva a szabadidőmet és az életstílusomat, akár évekig?
3. Mi történik velem, ha a vállalkozás nem jól alakul?
4. Ha sikeressé válik, végül hány alkalmazottja lesz a vállalkozásnak?
5. Mennyi lesz egy év múlva a bevételem? És öt év múlva?
6. Mennyi lesz a piaci részesedés ugyanekkor?
7. Egy piaci szegmensre koncentrálunk, vagy termékek és szolgáltatások széles skálájával fogunk foglalkozni?
8. Mik a terveim a területi terjeszkedésre? Helyi? Országos? Nemzetközi?
9. Aktív vezető leszek, vagy a feladatok jó részét átruházom másokra?
10. Ha átruházom, milyen feladatokat szeretnék megosztani? Eladások? Szakmai kérdések? Egyéb?
11. Mennyire érzem kellemetlennek, ha másoktól kapok utasításokat? Tudok dolgozni olyan partnerekkel és befektetőkkel, akik közvetlen beleszólási lehetőséget követelnek a vállalkozás vezetésébe?
12. Függetlenül és magánkézben marad, végül felvásárolják, vagy tőzsdére megy a vállalkozás?

Pénzügyi céljaink

Nem feltétlenül szükséges sok induló tőke ahhoz, hogy sok pénzt keressünk, de valamennyi mindenképp. Ez különösen igaz akkor, ha - megvizsgálva céljainkat - nagyon gyors növekedést várunk.

Energikus, optimista vállakozók gyakran hiszik azt, hogy az eladások növekedése mindenről gondoskodik majd, és képesek lesznek pénzelni saját növekedésüket a nyereségükből. Azonban ez a helyzet ritkán fordul elő, egyetlen egyszerű okból: rendszerint előbb kell fizetni a beszállítóinknak, mint a vásárlók fizetnének. Ez a pénzforgalmi probléma az oka annak, hogy sok gyorsan növekvő vállalkozásnak banki finanszírozásra vagy részvénykibocsátásra van szüksége növekedésének pénzeléséhez. Szó szerint gyorsabban nőnek, mint hogy megengedhetnék maguknak.

Kezdjük azzal, hogy megkérdezzük magunktól, milyen típusú finanszírozásra lehet szükségünk- és milyen típusúakat fogadunk el. Könnyű azt a viselkedést felvenni, hogy ha pénzszűkében vagyunk, vagy várhatóan abban leszünk, szinte bármilyen pénzszerzési formát elfogadhatónak találjunk. De minden típusú finanszírozásnak megvannak a maguk jellegzetességei, amelyeket nem árt végiggondolni, amikor a tervünket tervezzük. Ezek a jellegzetességek három alapvető formát vesznek fel:

Először, a vállalkozás ellenőrzésének mértéke, amelyről le kell mondanunk. Egy egyenlő partner várhatóan - természetszerűleg - egyforma ellenőrzési jogot követel. Kockázati tőke befektetők gyakran követelnek jelentős beleszólási lehetőséget a vezetőségi döntésekbe azáltal, hogy egy vagy több saját emberüket ültetik be az igazgatóságba. A magánbefektetők vagy sok befolyást szeretnének, vagy semennyit, személyes stílusuk függvényében. A bankárok a másik véglet, valószínűleg nem fognak tanácsokat adni mindaddig, amíg időben fizetjük a tőke és a kamatok részleteit, és másban sem szegjük meg kölcsönszerződésünket.

Ugyancsak meg kell fontolni a várhatóan szükséges pénzösszeget. Például bármely összeg, amely kevesebb, mint néhány millió forint, túl kicsinek számít egy hagyományos részvénykibocsátáshoz. A kockázati tőke befektetők 50 millió és 500 millió forint közötti összeget szoktak befektetni. Másrészt, csak a leggazdagabb magánbefektetők fognak néhány millió forintnál többet nyújtani, ha egyáltalán adnak. Megközelítőleg minden pénzforrásnak, a banktól az ügynökig, megvannak a maga irányvonalai az előnyben részesített pénzösszegek nagyságáról. Szükségleteink előre látása így segíteni fog a tervünk előkészítésében.

A harmadik megfontolandó dolog a költség. Ez mérhető a kamatlábakon és a tulajdoni részesedésben ugyanúgy, mint időben, papírmunkában vagy akár a szokásos kellemetlenségekben.

Hogyan fogjuk használni a tervünket?

A tervek megtervezésének része az is, hogy megtervezzük, mire fogjuk azt használni. Nem, nem őrültünk meg - legalábbis még nem. Egy üzleti tervet számtalan dologra lehet használni, attól kezdve, hogy követni tudjuk hogyan halad vállalkozásunk céljai felé, a kulcsfontosságú alkalmazottaknak a cégbe csábításáig. A felhasználási mód eldöntése fontos része az előkészületeknek.

- Pénzt szeretnénk előteremteni a segítségével?

Ebben az esetben nagyon alaposan oda kell figyelnünk a vezetői összefoglalóra, az ügyvitelre, a marketingre és a pénzügyi nézőpontokra. Szükségünk lesz arra, hogy tiszta, összefogott elképzelésünk legyen arról, hogy fogunk pénzt keresni. Ha bankkölcsönt szeretnénk, ki kell hangsúlyoznunk, képesek vagyunk elegendő bevételt elérni, hogy visszafizessük. A tőkebefektetőknek, különös tekintettel a kockázati tőke befektetőkre, meg kell mutatnunk, hogyan tudnak pénzt nyerni cégünkből, és olyan visszatérítési ütemet kidolgozni, amelyet elfogadhatónak tartanak.
 
- Az a szándékunk, hogy tehetséges alkalmazottakat toborozzunk tervünkkel?

Ebben az esetben ki kell hangsúlyoznunk az olyan dolgokat, mint a részvény opciók és egyéb kompenzációk, valamint a vállalkozás helye, a munkakörnyezet, vállalati kultúra és a fejlődési, előrelépési lehetőségek.

- Meg szeretnénk mutatni a beszállítóknak, hogy megbízható vásárlók vagyunk?

Egy szilárd alapokon nyugvó terv könnyebben meggyőzi az értékes termékek beszállítóit, hogy minket válasszanak versenytársaink helyett. Abban is segíthet, hogy hitelünk lehessen a beszállítóinknál. Kihangsúlyozhatjuk remek vásárlói listánkat és hibátlan kereskedelmi hitel-visszafizetési előéletünk ebben a tervben.

Becsüljük fel cégünk lehetőségeit!

Legtöbbünk számára a vágy, hogy hová szeretnénk eljutni sajnos, nem olyan fontos, mint vállalkozásunk azon képessége, hogy eljuttasson minket oda. Másképp fogalmazva, ha nem a megfelelő vállalkozást választjuk, nem jutunk sehová.

Szerencsére az üzleti tervek egyik legértékesebb felhasználási lehetősége az, hogy segít eldönteni, a választott vállalkozási forma beváltja-e álmainkat. Sok-sok üzleti elképzelés soha nem jut túl a tervezési szakaszon, mert leendő alapítóik - a logikus és összetett tervezési folyamat részeként - megvizsgálják feltételezéseiket, és szűkösnek találják lehetőségeiket.

Vizsgáljuk meg ötleteinket legalább két dolog függvényében! Az első a pénzügyek, hogy biztossak legyünk benne, a vállalkozásnak van gazdaságilag is értelme. A második az életstílus, mert ki akar olyan sikeres vállalkozást, amelyet gyűlöl?

Válaszoljunk a következő kérdésekre, hogy segítsünk körvonalazni a vállalkozásunk lehetőségeit. Nincsenek rossz válaszok. A lényeg az, hogy segítsünk eldönteni, tervezett vállalkozásunk elérheti-e a céljait.

Pénzügyi:

1. Milyen kezdő befektetést igényel a vállalkozásunk?
2. Az irányítás mekkora részéről vagyunk hajlandóak lemondani a befektetők javára?
3. Származik-e majd nyereség a vállalkozásból?
4. Mikor számíthatnak arra a befektetők - saját magunkat is beleértve, - hogy pénzük megtérül?
5. Mennyi a várható bevétel a későbbiekben?
6. Hajlandóak vagyunk-e teljesen átadni magunkat az üzletnek anyagilag?
7. Milyen típusú fizetést vagy nyereség osztalékot várhatunk?
8. Mennyi az esélye a kudarcnak?
9. Mi történik ebben az esetben?

Életstílus:

1. Hol fogunk élni?
2. Milyen munkát fogunk végezni?
3. Hány órát fogunk dolgozni?
4. Lesz lehetőségünk pihenni?
5. Mi történik, ha lebetegedünk?
6. Elegendő pénzt fogunk keresni, hogy fenntartsuk életvitelünket?
7. Megérti és elfogadja-e családunk a várható áldozatokat?

 

Ajánlatkérés

 

Tel: + 36 1 266 2002, + 36 1 266 2004
Fax: + 36 1 266 3003
Mobile: + 36 20 444 8800
E-mail: info@elitgroup2000.hu

 

Tartalom felhasználása
A honlap eredeti tartalma, illetve oldalainak bármilyen alkotóeleme (szöveg, kép, hang, videó, animáció stb.) csak előzetes írásbeli engedéllyel használható fel. A honlap részeinek más oldalra való részbeni vagy teljes átmásolásához NEM járulunk hozzá! További információ a Szerzői jogvédelem menüpontban található!

                                              

                                            Elit Group 2000 Kft - International Business Service 
                                                 Budapest - München - London - Wien - Zürich 

                                 Copyright 2000-2017 - Elit Group 2000 Kft | Minden jog fenntartva 

Ossza meg ezt az oldalt ismerőseivel
Az Ön neve
* Az Ön e-mail címe
Célpont neve
* Célpont e-mail címe